Zawarcie umowy pomiędzy Klientem a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Klient ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (Ronald Szczepankiewicz, Rakowska 9/50, 02-237 Warszawa).
W przypadku zrezygnowania przez Klienta z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY OD 15.09.2022 r.§1 Definicje1. Adres pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
2. Adres reklamacyjny:Ronald Szczepankiewicz
Rakowska 9/50
02-237 Warszawa
3. Dane kontaktowe:Ronald Szczepankiewicz, Rakowska 9/50, 02-237 Warszawa
e-mail: rsg.tbk@gmail.com
4. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
5. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u
Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
7. Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
8. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u
Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9. Kupujący - zarówno
Konsument, jak i
Klient.
10. Płatność – metoda dokonania zapłaty za
przedmiot umowy.
11. Prawo konsumenckie - ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
12. Produkt – minimalna i niepodzielna ilość
rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w
sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
13. Przedmiot umowy – produkt będący przedmiotem umowy.
14. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem
www.biznesopenbar.pl za pośrednictwem którego
Kupujący może złożyć
zamówienie.
15. Sprzedający:Ronald Szczepankiewicz, Rakowska 9/50, 02-237 Warszawa
NIP 1132712726 REGON 146061209
16. System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
17. Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku
Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku
Kupujących.
18. Wada - zarówno
wada fizyczna, jak i
wada prawna.
19. Wada fizyczna - niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności, jeśli rzecz:
nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
nie ma właściwości, o których istnieniu
Sprzedający zapewnił
Konsumenta,
nie nadaje się do celu, o którym
Konsument poinformował
Sprzedającego przy zawarciu umowy,
Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
została
Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że
Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję
Konsumenta o zawarciu
umowy albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem
umowy.
20. Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
21. Zamówienie – oświadczenie woli
Kupującego złożone za pośrednictwem
sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość
produktów; rodzaj
płatności; dane
Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy
Kupującym a
Sprzedającym.
§2 Warunki ogólne1. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
2. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
3. Wszystkie ceny podawane przez
Sprzedającego wyrażone są̨ w polskiej walucie i są̨ cenami brutto (zawierają̨ podatek VAT).
4. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111
Kodeksu cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
5. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień
umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
a) potwierdzenia
zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy, oraz innych wymaganych prawem informacji;
b) realizacja
zamówienia odbywa się poprzez wysłanie na podany przy złożeniu zamówienia adres email danych indywidualnego dostępu do kursu, w tym login i hasło.
6. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a
Kupujący poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
7. Sprzedający zapewnia
Kupującemu korzystającemu z
systemu poprawność́ działania
sklepu w następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność́ przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć́ wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu należy je wszystkie wyłączyć́.
8. Kupujący ma w każdej chwili możliwość́ wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w
sklepie.
9. Sprzedający stosuje się do
kodeksu dobrych praktyk.
§3 Zawarcie umowy i realizacja1.Zamówienia można składać́ 24 godziny na dobę̨.
2. W celu złożenia
zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
wybór produktu na stronie internetowej;
wybór rodzaju
płatności;
złożenie w
sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam i płacę".
3. Zawarcie
Umowy z
Konsumentem następuje z chwilą złożenia
zamówienia.
4. Realizacja
zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje po zaksięgowaniu wpłaty
Konsumenta na koncie
Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 5 dni od złożenia
zamówienia, chyba że
Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym
Sprzedającego.
5. Zawarcie
Umowy z
Klientem następuje z chwilą przyjęcia
zamówienia przez
Sprzedającego, o czym informuje on
Klienta w terminie do 48 godzin od złożenia
zamówienia.
§4 Prawo do odstąpienia od umowy1.Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27
Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34
Prawa konsumenckiego.
2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od
momentu wydania lub wysłania rzeczy. W celu
zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do
Prawa konsumenckiego w dowolnej formie zgodnej z
Prawem konsumenckim.
4.Sprzedający niezwłocznie potwierdzi
Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu
umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. W przypadku odstąpienia od
umowy,
umowa jest uważana za niezawartą.
6.Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz
Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od
umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7.Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
8.Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.
Prawa konsumenckiego.
9.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10.Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez
Konsumenta zwróci
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli
Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sprzedającego,
Sprzedający nie zwróci
Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33
Prawa konsumenckiego.
11.Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył
Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12.Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od
Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13.Konsumentowi zgodnie z art 38
Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
a) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d) w której
przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której
przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której przedmiotem świadczenia jest wydarzenie zorganizowane online lub stacjonarnie i reklamacja następuję po terminie wydarzenia i Kupujący nie był obecny na wydarzeniu.g) dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą
Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia
h) od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5 Rękojmia1.Sprzedający na podstawie art. 558§1
Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec
Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2.Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec
Konsumenta na zasadach określonych w art. 556
3.Kodeksu cywilnego i kolejnych za
wady (rękojmia).
4. W przypadku umowy z
Konsumentem jeżeli
wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na
Konsumenta.
5.Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma
wadę, może:
a) złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
c) chyba że
Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumentawymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez
Sprzedającego albo
Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
6. Konsument, może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez
Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedającego, przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby
Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
7.Konsument nie może odstąpić od
umowy, jeżeli
wada jest nieistotna.
8.Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma
wadę, może również:
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
żądać usunięcia wady.
9.Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta.
10.Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu
Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
11. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana,
Konsument może żądać od
Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od
Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez
Sprzedającego,
Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo
Sprzedającego.
12.Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedającego dostarczyć rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez
Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione,
Konsument obowiązany jest udostępnić rzecz
Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku przez
Sprzedającego Konsument jest upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo
Sprzedającego.
13. Koszty wymiany lub naprawy ponosi
Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt 10.
14.Sprzedający obowiązany jest przyjąć od
Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
15.Sprzedający w terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
a) oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny;
b) oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
c) żądania wymiany rzeczy na wolną od wad;
f) żądania usunięcia wady.
e) W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie
Konsumenta.
16.Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli
wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy
Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17. Roszczenie
Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
18. W przypadku, kiedy określony przez
Sprzedającego lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za
wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
19. W terminach określonych w §5 pkt 15-17
Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli
Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
20. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących
Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących
Konsumentowi, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
21. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym
Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a jeżeli
Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
22. Jeżeli z powodu wady rzeczy
Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
23. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli
Sprzedający wadę podstępnie zataił.
24.Sprzedający o ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz
Konsumenta wykona je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie pięciu dni.
§6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych1. Zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności.
§7 Postanowienia końcowe1. Żadne z postanowień́ niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw
Kupującego. Nie może być́ również̇ w ten sposób interpretowane, gdyż̇ w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem
Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się̨ i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani
Kupujący będą̨ powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla
K
u
p
ującegow zakładce regulamin (www.biznesopenbar.pl/regulaminsklepu ). W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki posprzedażowej
Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy
Konsument uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje
Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli
Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów wskazanych przez
Konsumenta. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.
(Warszawa, 15.09.2022 r.)